Journalistik

Hvad har været de mest spændende journalistiske opgaver, er jeg ofte blevet spurgt.
Der har været mange, men skal jeg nævne nogle få er det først og fremmest da et B-52-fly I 1968 styrtede ned nær ved Thule I Grønlandmed fire brintbomber ombord, der blev ødelagt ved nedstyrtningen.
Kort efter nedstyrtningen var der varm debat om der havde været atombevæbnede bombefly i nærheden af Thule Air Base.
Tilfældigvis mødte jeg en amatørfotograf, der kunne levere documentation af bombeflyen, der landede og blev serviceret og tanket op på den amerikanske base, der kom på forsiden af Ekstra Bladet.

Derefter fulgte dækningen af forliset af Norgesfærge, motorskibet “Skagerak” der sank ud for Lønstrup i
September 1966 på vej fra Kristianssand til Hirtshals efter at have fået slået agterportene ind og tog vand ind på vogndækket. Ved forliset blev alle 144 passagerer reddet.

Nogle måneder efter forliser det russiske fiskemoderskibet "Turkan" på næsten den samme position som "Skagerak."
Det sker den 27. februar 1967 efter at fartøjet blev ramt af en forkert sø og sank 15 sømil nord for Hanstholm, nær det sted  hvor "Skagerak" sank. Alle 52 russiske sømænd omkom ved ulykken.

Derefter skete den værste katastrofe i De Forenede Arabiske Emiraters luftfartshistorie
I et frygteligt uvejr og gamle flyveplaner betød, at en pilot går under den foreskrevne minimumshøjde med et Sterling Airways-fly og rammer en bjergtop på den arabisk halvø.
Stedet var Dubai, den 14. marts 1972, hvor et fly af typen Caravelle var på vej hjem fra Colombo på Sri Lanka med feriegæster fra Tjæreborg Rejser. Alle 112 ombordværende omkom.
Flyet havde mellemlandet i Bombay (Indien) og var på vej til Dubai for at tanke op på rejsen mod Kastrup, da ulykken skete.